mandag 18. januar 2010

Ikke helt Font, men nesten:)

Da "The Mothership" fortsatt står på verksted og det klør i hele kroppen etter å klapse på litt ekte stein. Dro Torstein og jeg sammen Lisen og Karl til Sandefjord for å teste utebuldringa i norge i januar.
Prosjektet var klassiker`n Arafat. Denne står i 7C men ryktes å være noe soft. Til tross for dette har både Torstein og jeg vært på den før uten å lykkes.
Det var allerede mørkt da vi kom fram lørdag, men det stoppa oss ikke fra en lengre session på bulder`n. Det var ca -2 grader, men pga høy luftfuktighet var bulder`n helt glasert i is i tillegg til snøen som lå på uttoppinga. Etter en del arbeid fikk vi vekk det meste og fikk begynt på arbeidet med å finne beta. Karl valgte å campuse mesteparten og kom fort nær. Torstein slet med 1 flytt og d samme gjorde jeg.
"Torstein på første del av cruxet" På lørdagskvelden fyrte vi bål, drakk øl og vin og spiste trøndersodd og stemningen var god:)
For å holde varmen lekte jeg litt med kamera og noen hodelykter og tok et par kule bilder:


"Glad kristne mennesker på tur"
Litt utpå kvelden kom tiden for å slå opp teltet. 2 cm snø oppå frossen grus på en parkeringsplass var desverre ikke ideelt for å få ned plugger. Å grave fram en teltplass utforbi den brøyta parkeringsplassen var heller ikke veldig aktuelt på dette tidspunktet.
Løsningen ble å sette teltet opp mot vinden og binde av en bardun i lykta på bila til Lisen. På den andre siden tok vi en tømmerstok som ikke hadde brent opp på bålet. For å holde resten av dukken litt nede bandt vi av det vi hadde igjen av ølflasker og 2 små bagger.
Våkna et par ganger i løpe av natta med følelsen av at teltet skulle rase ned, men det gjorde det da ikke og vi våkna til en ny kald dag med buldring:)
Vi kom som vanlig sent i gang. Forholda var bedre en kvelden før og flere fottak kunne nå brukes. Vi tørka enda et mellomtak i slutten og gikk rett på. Jeg sto å filma mens Karl og Torstein støta hardt. Karl med sin campus beta var raskt borte ved det siste flyttet, men etter flere fall der rant kreftene ut og han måtte gi seg.
Torstein fikk endelig til flyttet han ikke fikk til i går og perse tangerte med å gå bulder`n:)
Jeg rota fortsatt med beta`n til jeg gjorde et par små justeringer. Det var nå allerede bekkmørkt og vi hadde kun 1 lykt på deling. Jeg falt først 3 ganger i forsøket på å ta toppjuggen, før jeg så fikk den men falt av da jeg skulle justere en fot og ikke kunne finne fottaket! Burde ikke vært mulig, men innimellom er det bare ikke "ment too be"...
Såre og slitne kjørte vi hjem. Kun Torstein hadde gått noe, men stemninga var høy likevel. Det var en hærlig forsmak på turlivet. Snart blir det Font, vi gleder oss!

Her er videoen av Torstein som går Arafat. Enjoy:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar